Leg bloemen op een graf

Wilt u graag een bloemstuk of krans laten leggen op het graf van uw dierbare, dan verzorgen wij dit graag voor u. U ontvangt na uiterlijk zes weken een foto van het graf met de bloemen. De foto's worden altijd aan het begin van de maand verstuurd.

Deze dienstverlening bieden wij aan op Militair Ereveld Grebbeberg, Nationaal Ereveld Loenen, de erevelden in Duitsland, Indonesië (op Java), Thailand, Myanmar, Hongkong, Singapore en Korea.

Besteltermijn Nederland, Indonesië, Thailand en Myanmar

Op de erevelden in Nederland, Indonesië, Thailand en Myanmar is het mogelijk een voorkeursdatum voor de bloemlegging op te geven. De besteltermijn hiervoor is: één week voor Nederland, twee weken voor Indonesië. Voor bloemleggingen in Thailand kunt u tot elke 24e van de maand bloemen bestellen voor de maand erna. Deze besteltermijn wordt automatisch aangegeven in het bestelformulier. Na ongeveer 2 weken ontvangt u van ons een foto van het graf met de bloemen (met uitzondering van Thailand en Myanmar: ontvangst hiervan is tussen de 4-6 weken).

Besteltermijn Duitsland
Een bloemlegging op een van de erevelden in Duitsland vindt plaats tijdens het bezoek van een van onze vertegenwoordigers. Zij bezoeken de erevelden gemiddeld 2 keer per jaar, meestal in het voor- en najaar. Om die reden kunt u geen voorkeursdatum opgeven voor een bloemlegging.

Besteltermijn Hongkong, Singapore en Korea
Voor een bloemlegging in 1 van de 3 bovengenoemde landen kunt u geen voorkeursdatum of keuze voor bloemen aangeven. Datum plaatsing is afhankelijk van de mogelijkheden op dat moment. Voor deze bloemstukken betaalt u de dagprijs die op dat moment bekend is. U kunt de bestelling per mail (info@ogs.nl) bij ons plaatsen en wij proberen dit dan zo snel mogelijk voor u te verzorgen.

Hoe bestel ik bloemen?

Om bloemen te bestellen via de website doorloopt u de volgende stappen:

1. Ga via de zoekfunctie naar het oorlogsslachtoffer voor wie u de bloemen wilt bestellen.
2. Klik in de rechter balk op de link ‘bloemen bestellen’.
3. De bestelprocedure wordt nu gestart. Alle gegevens van het graf worden automatisch ingevuld.
4. Selecteer het soort bloemstuk, (indien u bloemen bestelt voor de erevelden in Nederland, Indonesië, Thailand en Myanmar) de datum waarop u de bloemen wilt laten leggen, of u wel of geen foto wilt en het aantal bloemstukjes. Klik op 'voeg toe aan winkelwagen'.
5. Als u een donatie wilt doen aan de Oorlogsgravenstichting kunt u dit hier toevoegen, dit hoeft echter niet. Wilt u dit wel, vul dan het te doneren bedrag in en klik op 'voeg toe aan winkelwagentje'.
6. Ongeacht of u een donatie doet of niet kunt u naar de volgende pagina door te klikken op 'naar verzending'.
7. Voer hier uw gegevens in en klik op 'verder naar betaling'.
8. Controleer uw gegevens. Als deze akkoord zijn klikt u op 'Betalen'
9. Betaal uw bestelling met ideal of een credit card.
6. Wij zorgen dat de bloemen op de gevraagde datum worden gelegd.

Overige locaties

Het is ook mogelijk bloemen te leggen op het graf van een onbekende Nederlander. Als u dit wilt, zoekt u op 'onbekend en de naam van het ereveld'. In de lijst met graven die wordt weergegeven kiest u er één. Ook hier vindt u in de link 'leg bloemen op dit graf'.

Als u een krans wilt laten leggen bij een monument, kunt u dit doorgeven via info@ogs.nl.

MG 4050

Soorten bloemen

U kunt via onze site de volgende bloemen bestellen (de prijzen per 1 april 2022)

Nederland (alleen op de Grebbeberg en in Loenen)

• Bloemstukje, Kosten inclusief foto: € 17,50

Duitsland (geen voorkeursdatum mogelijk)

• Bloemstukje, Kosten inclusief foto: € 17,50

Indonesië
Bloemstukken:

• Bloemstukje van diverse soorten bloemen. Kosten inclusief foto: € 11,00

N.B. Orchideeën zijn al voor langere tijd niet meer verkrijgbaar in Indonesië. Het is daarom niet meer mogelijk om stukjes bestaande uit deze bloem te bestellen.

Kransen:

• Kleine krans met een doorsnede van 30 cm, bestemd voor graven. Het soort bloemen wordt in overleg met de plaatselijke bloemist bepaald. Kosten inclusief foto: € 15,00.
  • Grote krans, doorsnede 75 cm van oranje gladiolen of witte bloemen. Bestemd voor monumenten op verzoek van comités en verenigingen. Kosten inclusief foto: € 30,00.

Overige Aziatische landen

• Thailand en Myanmar (alleen in Thailand is een voorkeursdatum mogelijk):
    Klein bloemstuk, kosten inclusief foto: € 11,00
  • Hongkong, Singapore en Korea:
    Klein bloemstuk, kosten inclusief foto: dagprijs

N.B. Als u bloemen wilt bestellen voor de overige Aziatische landen, kunt u uw bestelling per mail doorgeven aan info@ogs.nl. In verband met de wisselende prijzen van bloemen in deze landen is bestellen via de website niet mogelijk.

Meer informatie

Wilt u meer informatie, neem dan contact met ons op via 070 - 31 31 080 of info@ogs.nl