Nieuw 'Eerbewijs' op Nationaal Ereveld Loenen

Geplaatst op 14 februari 2019

De Oorlogsgravenstichting heeft ervoor gekozen om in 2019 de herdenking op Nationaal Ereveld Loenen in een andere vorm te laten plaatsvinden. Wij noemen dit ‘Eerbewijs’. De afgelopen vier jaar hebben wij in goede samenwerking met velen Ereveld Vol Leven georganiseerd in Loenen. Wij kijken hier met grote dankbaarheid op terug. Wij willen nu een volgende stap zetten.

De komende jaren gaat er veel gebeuren op Nationaal Ereveld Loenen. In 2020 openen wij een nieuw informatiecentrum met een tentoonstelling waarin verhalen van de mensen uit de graven centraal staan. Deze tentoonstelling en deze verhalen vormen de basis voor allerlei nieuwe activiteiten gericht op het doorgeven van de verhalen aan de volgende generaties. Het nieuwe ‘Eerbewijs’ op 4 mei past in deze ontwikkeling.

Wij bedanken iedereen die de afgelopen jaren bij Ereveld Vol Leven betrokken is geweest en in het bijzonder de nabestaanden die hun verhaal met ons gedeeld hebben en alle representanten en vrijwilligers die deze bijzondere herdenking mogelijk hebben gemaakt. Wij nodigen u van harte uit om op 4 mei 2019 om 13.30 uur op Nationaal Ereveld Loenen het ‘Eerbewijs’ bij te wonen.

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op