Pelgrimsreizen

Wij bieden nabestaanden van oorlogsslachtoffers die zijn omgekomen in het Verre Oosten de mogelijkheid om samen en onder deskundige begeleiding het graf van hun geliefde te bezoeken. Om dit toch mogelijk te maken organiseert de Oorlogsgravenstichting jaarlijks groepsreizen naar met name naar Indonesië en Thailand.

Pelgrimsreizen Indonesië

De Oorlogsgravenstichting organiseert sinds 1969 jaarlijks pelgrimsreizen naar het Verre Oosten, met het doel aan nabestaanden van Nederlandse oorlogsslachtoffers die daar op erevelden begraven liggen, de gelegenheid te bieden de graven van hun dierbaren te bezoeken.

Op dit moment zijn er geen nieuwe pelgrimsreizen gepland.

Reizen naar Duitsland en Salzburg

Familieleden van in Duitse gevangenschap omgekomen gedeporteerde Nederlandse burgers kunnen één maal per jaar een bezoek te brengen aan het graf of gedenkplaats van hun familieleden bezoeken in Duitsland of ereveld Salzburg in Oostenrijk. In Salzburg bevindt zich een herdenkingsmonument, ter nagedachtenis aan de in het concentratiekamp Mauthausen omgekomen Nederlanders. De voorwaarden voor deze regeling zijn vastgelegd in de tussen Nederland en de Bondsrepubliek Duitsland gesloten Oorlogsgravenovereenkomst.

Duitslandreis