Op vrijdag 4 mei krijgen 500 oorlogsslachtoffers voor één dag een gezicht. Achter 500 graven staat een representant van dezelfde leeftijd en hetzelfde geslacht als het slachtoffer dat daar begraven ligt. Deze representanten laten zien wie zij waren: echtgenoten, zonen, dochters, vaders, moeders, broers en zussen.

Lees meer over Ereveldvolleven.nl

Onderstaande video geeft in enkele minuten een indruk van deze bijzondere herdenking. Vergeet niet het geluid aan te zetten (volume omhoog via venster).

Wil je op de hoogte blijven? Like dan onze Facebookpagina (kan ook hieronder).

Klik op het geluid en op 'vind ik leuk' om ons te volgen

Bekijk hier de documentaire van 2017 terug

Eren in de klas

Speciaal voor het Voortgezet Onderwijs is een interactief lespakket ontwikkeld. Docenten kunnen hun eigen lespakket downloaden door het aanvraagformulier op deze website in te vullen.

Aan de hand van video’s, meerkeuzevragen, open vragen en klassikale oefeningen gaan we dieper in op het thema herdenken en hoe dichtbij oorlog voor velen is op dit moment.

Iedere leerling kan meedoen met zijn mobiele telefoon of door een print van de opgaven in PDF. De docent heeft via zijn eigen computer een compleet overzicht van de vorderingen per leerling. Het niveau is aan te passen door bepaalde onderwerpen verder uit te diepen of te bespreken.

Over de leerdoelstellingen en kaders staat bij Scholieren en Docenten meer vermeld op http://erenenleren.nl

Bekijk de Eren en Leren video (geluid aan!)

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op