Terugblik op Ereveld Vol Leven 2016

Uit de grote media belangstelling en de indrukwekkende reacties, blijkt dat oude en jonge generaties Ereveld Vol Leven hebben omarmd. Nabestaanden, gezinnen, studenten en scholieren, veteranen en militairen waren ruim vertegenwoordigd en iedereen heeft deze nieuwe manier van herdenken als indrukwekkend en prachtig ervaren.

Grote dank aan alle representanten, bezoekers, veteranen, de Koninklijke Landmacht, Korps Mariniers, Koninklijke Marine, Koninklijke Marechaussee, Koninklijke Luchtmacht, burgers en reservisten van Defensie. Bedankt voor jullie overweldigende betrokkenheid!

Kijk op ereveldvolleven.nl  voor foto's, reportages en de documentaire

Eren in de klas

Speciaal voor het Voortgezet Onderwijs is een interactief lespakket ontwikkeld. Docenten kunnen hun eigen lespakket downloaden door het aanvraagformulier op deze website in te vullen.

Aan de hand van video’s, meerkeuzevragen, open vragen en klassikale oefeningen gaan we dieper in op het thema herdenken en hoe dichtbij oorlog voor velen is op dit moment.

Iedere leerling kan meedoen met zijn mobiele telefoon of door een print van de opgaven in PDF. De docent heeft via zijn eigen computer een compleet overzicht van de vorderingen per leerling. Het niveau is aan te passen door bepaalde onderwerpen verder uit te diepen of te bespreken.

Over de leerdoelstellingen en kaders staat bij Scholieren en Docenten meer vermeld op http://erenenleren.nl

Schrijf in voor onze nieuwsbrief