Ereveld Vol Leven 2017

Tijdens Ereveld Vol Leven kregen ruim 500 oorlogsslachtoffers voor één dag een gezicht. Achter 500 graven stond een representant van dezelfde leeftijd en hetzelfde geslacht als het slachtoffer dat daar begraven ligt. Deze representanten lieten zien wie zij waren: echtgenoten, zonen, dochters, vaders, moeders, broers en zussen. Ruim 1500 bezoekers waaronder honderden scholieren stonden stil bij dit eerbetoon.

Bekijk het fotoverslag van deze bijzondere dag op Ereveldvolleven.nl

Bekijk hier de documentaire van 2017 terug

Eren in de klas

Speciaal voor het Voortgezet Onderwijs is een interactief lespakket ontwikkeld. Docenten kunnen hun eigen lespakket downloaden door het aanvraagformulier op deze website in te vullen.

Aan de hand van video’s, meerkeuzevragen, open vragen en klassikale oefeningen gaan we dieper in op het thema herdenken en hoe dichtbij oorlog voor velen is op dit moment.

Iedere leerling kan meedoen met zijn mobiele telefoon of door een print van de opgaven in PDF. De docent heeft via zijn eigen computer een compleet overzicht van de vorderingen per leerling. Het niveau is aan te passen door bepaalde onderwerpen verder uit te diepen of te bespreken.

Over de leerdoelstellingen en kaders staat bij Scholieren en Docenten meer vermeld op http://erenenleren.nl

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op