Benthuizen, monument voor P.N. van der Hoeven

Geschiedenis

Het monument voor P.N. van der Hoeven herinnert de inwoners van Bentuizen (gemeente Alphen aan den Rijn) aan deze medeburger die als militair in het voormalige Nederlands-Indië is gesneuveld op 10 december 1947.

Onthulling
Het monument is onthuld op 22 september 2001 door burgemeester J.J.F.M. Westra en de heer J. van der Hoeven, nabestaande van het slachtoffer.

Vorm en materiaal
Het monument voor P.N. van der Hoeven in Benthuizen (gemeente Alphen aan den Rijn) is een gedenksteen van graniet waarop een tekst en het embleem van de Indiëgangers is aangebracht.

tekst
De tekst op de steen luidt:

'VOOR ORDE EN VREDE
1945 1950
GESNEUVELD IN
NEDERLANDS INDIË
P.N. VAN DER HOEVEN
2-10-1929 10-12-1947
WEL GESTORVEN
NIET VERGETEN.'

Overige info

Locatie
Het monument bevindt zich op de Algemene begraafplaats in Benthuizen (gemeente Alphen aan den Rijn).

Bron
Monumenten/gedenktekens in de provincie Zuid-Holland voor overleden militairen in het voormalig Nederlands-Indië en Nieuw Guinea in de periode 1945-1962, uitgegeven door de Verenigingen Oud Militairen Indië- en Nieuw-Guineagangers Zuid-Holland Noord en Zuid-Holland Zuid.