Lekkerkerk, monument voor Jan van der Wal

Het monument voor Jan van der Wal in Lekkerkerk (gemeente Krimpenerwaard) is opgericht ter nagedachtenis aan de Nederlandse militair die is gesneuveld op 20 mei 1949 tijdens de politionele acties in het voormalig Nederlands-Indië. Hij ligt begraven in Indonesië.Oprichting De oprichting van het monument was een initiatief van de historische vereniging 'Lekkerkerk door de tijd'.Onthulling Het monument is onthuld op 15 augustus 2007 door familieleden van Jan van der Wal.

Vorm en materiaal Het monument voor Jan van der Wal in Lekkerkerk (gemeente Krimpenerwaard) is een gedenksteen.

Locatie Het monument bevindt zich op de Algemene begraafplaats, gelegen aan de Tiendweg Oost in Lekkerkerk (gemeente Krimpenerwaard).Bronnen