Oud Ade, oorlogsmonument

Het oorlogsmonument in Oud Ade (gemeente Kaag en Braassem) is opgericht ter nagedachtenis aan vier medeburgers die tijdens de Tweede Wereldoorlog of in het voormalige Nederlands-Indië door oorlogshandelingen zijn omgekomen.

De namen van de vier slachtoffers luiden:

C. Baak, J. Droog, W. v.d. Geest en J. Toussaint.

Het oorlogsmonument in Oud Ade (gemeente Kaag en Braassem) is een stenen plaquette.

Tekst
De tekst op de plaat luidt:

'BID VOOR ONZE GEVALLENEN

C. BAAK † MEI 1940
J. DROOG † SEPT.1944
J.TOUSSAINT † JAN. 1945
W.v.d.GEEST † JAN. 1949'.

Locatie
Het monument bevindt zich aan de gevel van de Sint Bavokerk, gevestigd aan de Kolk in Oud Ade (gemeente Kaag en Braassem) .

Bron
Monumenten/gedenktekens in de provincie Zuid-Holland voor overleden militairen in het voormalig Nederlands-Indië en Nieuw Guinea in de periode 1945-1962, uitgegeven door de Verenigingen Oud Militairen Indië- en Nieuw-Guineagangers Zuid-Holland Noord en Zuid-Holland Zuid.