's-Gravenzande, 'Indië-monument'

Geschiedenis

Het 'Indië-monument' in 's-Gravenzande (gemeente Westland) is opgericht ter nagedachtenis aan vijf dorpsgenoten die als dienstplichtige militair in voormalig Nederlands-Indië zijn gesneuveld.De namen van de vijf slachtoffers luiden:P. den Boer, P.A. van der Meer, R. Mondt, C.J. van Spronsen en C. de Voogd.Onthulling Het monument is onthuld op 29 september 2002 door burgemeester A.C. Hommes en de heer K. den Boer, nabestaande van een van de slachtoffers.

Info

Vorm en materiaal Het 'Indië-monument' in 's-Gravenzande (gemeente Westland) is een plaquette, uitgevoerd in matglas, met een tekst en het embleem van de Indië-gangers.Tekst De tekst op de plaat luidt:'ZIJ KEERDEN NIET TERUGPAULUS DEN BOER PIETER ANDRIES VAN DER MEER REINIER MONDT CORNELIS JOHANNES VAN SPRONSEN CORNELIS DE VOOGDNEDERLANDS-INDIË 1945-1962.'

Overige info

Locatie Het monument bevindt zich op de Algemene begraafplaats Beukenhof in 's-Gravenzande (gemeente Westland).Bron Monumenten/gedenktekens in de provincie Zuid-Holland voor overleden militairen in het voormalig Nederlands-Indië en Nieuw Guinea in de periode 1945-1962, uitgegeven door de Verenigingen Oud Militairen Indië- en Nieuw-Guineagangers Zuid-Holland Noord en Zuid-Holland Zuid.