Schoonhoven, monument op de Algemene Begraafplaats

Geschiedenis

Het monument op de Algemene Begraafplaats in Schoonhoven (gemeente Krimpenerwaard) herinnert aan het leed dat de Tweede Wereldoorlog heeft veroorzaakt.Het monument is een algemeen gedenkteken en benadrukt de nooit eindigende inspanningen die nodig zijn voor het behoud van vrede en vrijheid.

Info

Vorm en materiaal Het monument op de Algemene Begraafplaats in Schoonhoven (gemeente Krimpenerwaard) is een teakhouten kruis van 3 meter 75 hoog en 2 meter breed.Tekst De tekst op het kruis luidt: '1940-1945'Symboliek Het kruis is een teken van lijden, strijd en overwinning.

Overige info

Locatie Het monument bevindt zich op de Algemene Begraafplaats, gelegen aan de Wal in Schoonhoven (gemeente Krimpenerwaard).Bron Vereniging 'Oranje Boven'. Contactpersoon: Dhr. W.P. Mazurel Lopikerstraat 65 2871 BW Schoonhoven e-mail: info@oranjeboven-schoonhoven.nl www.oranjeboven-schoonhoven.nl tel: 0182 - 38 28 54Voor meer informatie Het archief van de gemeente Schoonhoven.