Koning opent veteranenbegraafplaats Loenen

Geplaatst op 26 november 2020

Vanmorgen opende Zijne Majesteit de Koning de Nationale Veteranenbegraafplaats Loenen en bezocht hij samen met onze directeur Theo Vleugels het nieuwe herdenkings- en educatiecentrum. Hier luisterde de Koning naar verhalen van nabestaanden van oorlogsslachtoffers en veteranen die uit eigen hand vertellen over hun ervaringen in oorlogsgebied.

De Koning opende de begraafplaats door plaats te nemen voor een wel heel bijzondere spiegel ontworpen door Renee van Bavel. Na de openingshandeling volgende een wandeling over de Veteranenbegraafplaats en sprak Koning Willem-Alexander met mensen over de aanleg daarvan, de bouw van het herdenkings- en educatiecentrum ontworpen door KAAN architecten, de expositie ontworpen door Tinker Imagineers.

Het nieuwe herdenkings- en educatiecentrum is geopend van woensdag t/m zondag van 10.00 tot 16.00 uur. In verband met de geldende coronamaatregelen hanteren wij een ticketsysteem waarmee u voor een afgesproken tijdslot een kaartje kunt reserveren. De toegang is kosteloos. Klik hier om uw ticket te boeken

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op