Wilhelmus Albertus Peters

Geboren op 26-03-1910 in Ubbergen

Overleden op 13-05-1940 in Rhenen

Overlijdensdatum Wilhelmus Albertus Peters

Pas op 19 juli 1940 was het mogelijk om het overlijden van Wilhelmus Albertus Peters aan te geven en in te schrijven in het overlijdensregister van de gemeente Rhenen. In de overlijdensakte nr. 88 verklaarde de aangever, "daarvan uit eigen wetenschap kennis dragende", dat Wilhelmus Albertus overleden was op 12 mei 1940 "des namiddags ten twee ure." De aangever was gemeentebode van beroep wonende te Ubbergen in de provincie Gelderland. Het is onbekend hoe deze ambtenaar uit Ubbergen aan de bron van zijn kennis gestaan heeft. In Ubbergen zelf werd een uittreksel uit het overlijdensregister van Rhenen nog eens een maand later, op 7 augustus 1940, ingeschreven in het overlijdensregister van Ubbergen. Wellicht is er in deze omstandigheden een vergissing begaan betreffende de overlijdensdatum van Wilhelmus Albertus Peters, want op diens grafsteen staat vermeld dat hij sneuvelde op 13 mei 1940. Deze datum is vervolgens ook overgenomen door de Oorlogsgravenstichting.

Bron: http://hetutrechtsarchief.nl/onderzoek/resultaten/archieven?mivast=39&miadt=39&mizig=100&miview=tbl&milang=nl&micols=1&mires=0&mip1=Peters&mip3=Wilhelmus%20Albertus

Geplaatst door Hans Stal op 21 januari 2018

Bidprentje van Wilhelmus Albertus Peeters

Bidprentje
Bron: www.bidprentjes-archief.nl

Geplaatst door frans peeters op 25 november 2016

Eb3294cec1e9aee485e15b3000e08d33 v1

Militair Ereveld Grebbeberg

Vak/rij/nummer 35
peters.w.a.2008.jpg

Rhenen, Militair Ereveld Grebbeberg

Rhenen

Rhenen, Militair Ereveld Grebbeberg

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen