Surabaya 23 februari t/m 5 maart 2017

Omdat het op 27 februari 2017, 75 jaar geleden is, dat de Slag in de Javazee heeft plaatsgevonden organiseert de Oorlogsgravenstichting een speciale pelgrimsreis te organiseren voor de directe nabestaanden van diegenen die bij de Slag in de Javazee omgekomen zijn of van diegene die een nabestaande is van een slachtoffer die begraven ligt op het ereveld Kembang Kuning te Surabaya.

De reis bestaat uit een evenwichtig programma waarin naast het bezoek aan het ereveld Kembang Kuning ook tijd is voor de bezichtiging aan historische plaatsen en om wat tot rust te komen.

Praktische informatie

Voor deze reis gelden de volgende reissommen: Aangezien deelname aan deze reis gesubsidieerd wordt, achten wij het redelijk om aan nabestaanden van de eerste graad (ouders, weduwen c.q. weduwnaars en kinderen van het slachtoffer) een hogere financiële bijdrage toe te kennen dan aan de overige nabestaanden.

voor ouders, weduwen/weduwnaars en kinderen van het slachtoffer en hun eventuele begeleid(st)ers:
per persoon:        € 1.910,=       toeslag eenpersoonskamer: € 425,=

voor alle overige familieleden en hun eventuele begeleid(st)ers:
per persoon:        € 2.140=         toeslag eenpersoonskamer: € 425,=

Bij deze reissommen zijn inbegrepen:

In deze reissom zijn begrepen:
- vliegreis per lijndienst vanaf Schiphol, economy class;
- volledige verzorging in uitstekende hotels, inclusief ontbijt, lunch en diner;
- aanvullend vervoer ter plaatse, excursies (volgens programma), bedienings- en entree gelden;
- luchthavenbelasting, brandstoftoeslagen, bagageafwikkeling en premie reisverzekering.

Alle andere kosten, zoals kosten voor paspoort, visum, vaccinaties, vervoer naar en van Schiphol, uitgaven van persoonlijke aard enz. komen voor eigen rekening.

De Oorlogsgravenstichting behoudt zich het recht voor een geplande reis te annuleren bij onvoldoende belangstelling, of deze reis te combineren met een andere.

Voor de goede orde brengen wij voorts onder uw aandacht dat alleen kan worden ingeschreven voor een reis die een ereveld waar een omgekomen familielid begraven ligt, of met name herdacht wordt, tot hoofdbestemming heeft.

Aanmelding voor een pelgrimsreis is uitsluitend mogelijk door middel van de bijgesloten formulieren, die uiterlijk 20 november 2016 in ons bezit moeten zijn.

Subsidieregeling

Onze pelgrimsreizen worden deels door de Oorlogsgravenstichting en deels door het vfonds gesubsidieerd. Dit fonds deelt mee in de opbrengsten uit de Postcodeloterij en Lotto. Deelname aan deze loterijen bevelen wij dan ook graag van harte aan

Schrijf in voor onze nieuwsbrief