Eerbewijs – 4 mei 2021 Nationaal Ereveld Loenen

Op 4 mei staat de Oorlogsgravenstichting op Nationaal Ereveld Loenen stil bij de gevolgen van oorlog, de echo die doorklinkt op het leven van de slachtoffers, hun nabestaanden en de generaties daarna. Omdat wij ook in 2021 mogen als gevolg van de coronamaatregelen op 4 mei niet samen in Loenen mogen herdenken, nodigen wij alle belangstellenden uit de herdenking te volgen via televisie of online.

Programma

Tijdens de herdenking zijn er bijdragen van burgemeester Aboutaleb van Rotterdam, Wolfgang Kotek, Leerlingen van de Koninklijke Scholengemeenschap Apeldoorn, Daniel Cordus en het jongerenprogramma van Theater na de Dam.

Muziek van Meral Polat en Izaline Calister.

Kranslegging, taptoe, minuut stilte en het Wilhelmus.

Tv-uitzending

U kunt de herdenking op televisie of via het internet bekijken op 4 mei van 13.30 tot 14.30 uur via Omroep Gelderland (kijk op omroepgelderland.nl/kanaalwijzer voor de juiste zender), de websites oorlogsgravenstichting.nl, omroepgelderland.nl en de facebookpagina van de Oorlogsgravenstichting.

De foto's op deze pagina zijn van Eerbewijs 2020

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op