Wandel langs de verhalen op Nationaal Ereveld Loenen

Nationaal Ereveld Loenen is een ongewone oorlogsbegraafplaats. Het is de laatste rustplaats van bijna 4000 Nederlandse Oorlogsslachtoffers: militairen en burgers. Mannen, vrouwen en kinderen. Al deze mensen hebben een verhaal, hoe kort en eenvoudig ook. Wij bieden u ook dit jaar weer een unieke kans om kennis te maken met het ereveld en de mensen die hier begraven liggen.

Met ingang van 26 maart 2017 maken de oud-docenten Jan Heerze, Jan Marechal en Loek Schreurs op de eerste en laatste zondag van de maand om beurten een wandeling over het ereveld. Deze ervaren verhalenvertellers staan stil bij de graven en de verhalen die achter die stenen verborgen liggen. U bent harte uitgenodigd met hen mee te wandelen. Ook kinderen zijn welkom.

Tijd en plaats
De rondleidingen starten m.i.v. 26 maart 2017 iedere eerste en laatste zondag van de maand om 11.00 uur.

Nationaal Ereveld Loenen
Groenendaalseweg 64
7371 EZ LOENEN

De gids wacht op u bij de ingang van het ereveld.

Rondleidingen

Heeft u liever een rondleiding op afspraak? Wij verzorgen dit graag voor u. Een rondleiding is mogelijk voor groepen vanaf 10 personen en duurt ongeveer een uur. De kosten bedragen €2,- per persoon.

Heeft u specifieke wensen voor een rondleiding? Dan stellen wij graag een uniek programma voor u samen. De prijs hiervoor is in overleg.

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op