Treinreizen naar Duitsland en Salzburg

Familieleden van in Duitse gevangenschap omgekomen gedeporteerde Nederlandse burgers kunnen één maal per jaar een bezoek te brengen aan het graf of gedenkplaats van hun familieleden bezoeken in Duitsland of ereveld Salzburg in Oostenrijk. In Salzburg bevindt zich een herdenkingsmonument, ter nagedachtenis aan de in het concentratiekamp Mauthausen omgekomen Nederlanders. De voorwaarden voor deze regeling zijn vastgelegd in de tussen Nederland en de Bondsrepubliek Duitsland gesloten Oorlogsgravenovereenkomst.

N.B. Met ingang van 1 januari 2017 is het niet meer mogelijk te reizen via Enschede-Gronau, Nieuwe Schans-Weener en Heerlen-Herzogenrath. Een en ander heeft te maken met de overname van deze trajecten door vervoerder Arriva. De NS kan daardoor geen tickets meer voor dit traject afgeven.

Familieleden die gebruik willen maken van deze regeling krijgen vervoersbewijzen (1e klas) voor deze reis. U kunt de tickets uiterlijk twee weken voor vertrek aanvragen. Klik hier voor het aanmeldingsformulier.

Eventuele reserveringen dient u zelf te regelen via  www.nsinternational.nl  of via NS International Service Center (telefoonnummer 030-2300023).

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op