Reizen

De Oorlogsgravenstichting helpt nabestaanden om het graf van hun dierbaren in het buitenland te bezoeken.

Pelgrimsreizen Indonesië en Thailand

De Oorlogsgravenstichting biedt sinds 1969 nabestaanden van oorlogsslachtoffers die zijn omgekomen in het Verre Oosten de mogelijkheid om samen en onder deskundige begeleiding het graf van hun geliefde te bezoeken. Voor deze groep organiseert de Oorlogsgravenstichting jaarlijks groepsreizen naar Indonesië en Thailand.

Nabestaanden in de eerste lijn van oorlogsslachtoffers op een van de te bezoeken erevelden, komen in aanmerking voor de subsidie van het vfonds. Nabestaanden in de tweede lijn komen in aanmerking voor subsidie verstrekt door de Oorlogsgravenstichting.

Subsidie
Onze pelgrimsreizen worden mede mogelijk gemaakt door het Nationaal Fonds voor vrede, vrijheid en veteranenzorg met middelen van de Postcodeloterij en de BankGiroLoterij. Uw deelname aan deze loterij wordt daarom van harte aanbevolen.

Reizen naar Duitsland en Salzburg

Familieleden van in Duitse gevangenschap omgekomen gedeporteerde Nederlandse burgers kunnen één maal per jaar een bezoek te brengen aan het graf of gedenkplaats van hun familieleden bezoeken in Duitsland of ereveld Salzburg in Oostenrijk. In Salzburg bevindt zich een herdenkingsmonument, ter nagedachtenis aan de in het concentratiekamp Mauthausen omgekomen Nederlanders. De voorwaarden voor deze regeling zijn vastgelegd in de tussen Nederland en de Bondsrepubliek Duitsland gesloten Oorlogsgravenovereenkomst.

N.B. Met ingang van 1 januari 2017 is het niet meer mogelijk te reizen via Enschede-Gronau, Nieuwe Schans-Weener en Heerlen-Herzogenrath. Een en ander heeft te maken met de overname van deze trajecten door vervoerder Arriva. De NS kan daardoor geen tickets meer voor dit traject afgeven.

Familieleden die gebruik willen maken van deze regeling krijgen vervoersbewijzen (1e klas) voor deze reis. U kunt de tickets uiterlijk twee weken voor vertrek aanvragen. Klik hier voor het aanmeldingsformulier.

Eventuele reserveringen dient u zelf te regelen via  www.nsinternational.nl  of via NS International Service Center (telefoonnummer 030-2300023).

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op