Lisette Mattaar benoemd tot nieuwe directeur Oorlogsgravenstichting

Geplaatst op 27 juli 2023

Met veel plezier kondigen wij aan dat Lisette Mattaar per 1 januari 2024 van start zal gaan als directeur-bestuurder van de Oorlogsgravenstichting. Ze zal hiermee huidig directeur-bestuurder Theo Vleugels opvolgen, die na zeven jaar afscheid neemt. Lisette was de afgelopen vier jaar directeur-bestuurder bij het vfonds, en was al eerder lid van de Raad van Toezicht van de Oorlogsgravenstichting.

“We zijn zeer verheugd Lisette aan boord te hebben bij de Oorlogsgravenstichting. Ze is een ervaren directeur-bestuurder met oog voor de organisatie, haar omgeving en de maatschappelijke functies van de stichting. Haar kennis, gedrevenheid en visie op eren, herdenken en verbinden zien we als ontzettend waardevol,” aldus Jaap Smit, president van de Oorlogsgravenstichting.

Over Lisette Mattaar

Lisette Mattaar (1975) studeerde International Business Studies (MBA) en Ontwikkelingsstudies (minor). Als directeur van Humanity House heeft zij veel ervaring opgedaan rond thematiek die nauw aansluit bij het werk van de Oorlogsgravenstichting. Als directeur-bestuurder bij het vfonds heeft zij zich ingespannen om de geschiedenis van de tweede wereldoorlog en de conflicten daarna te verbinden met de hedendaagse thematiek van vrede, veiligheid en democratie, waarbij veteranen een belangrijke rol spelen. Haar nevenfuncties zijn bestuurslid van Vereniging Fin (Fondsen in Nederland) en voorzitter van stichting Power of the Arthouse. Zij woont met haar gezin in Broek in Waterland.

Lisette Mattaar