Eduard Otto Mettivier Meijer

Klik hier

Geboren op 06-07-1914 in Den Haag

Overleden op 06-09-1944 in Nijmegen

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Overlijdensbericht

Eduard Otto Mettivier Meijer
Bron: Algemeen Handelsblad 17-11-1945

Geplaatst door Wulfert Hop op 29 juli 2020

Monument

Otto heeft op het Vrijzinnig Christelijk Lyceum (VCL) in Den Haag gezeten. Hij is erg technisch en zet zich tijdens de oorlog in voor het verbeteren van de zendinstallaties van diverse verzetsgroepen. Op 6 september 1944 gaat hij met de zender 'St. Joseph' van Eindhoven naar Arnhem. In de buurt van Nijmegen wordt hij gearresteerd. Hij probeert te vluchten maar wordt neergeschoten. Hij wordt herdacht op een glas-in-loodraam op het VCL. Hierop staan de namen van alle (oud-)leerlingen die de oorlog niet overleefden. Sluiten
Bron: VCL, Wikipedia en Museum Engelandvaarders, Noordwijk

Geplaatst door pvt op 20 november 2018

Nationaal Ereveld Loenen

Vak/rij/nummer D 347

Monument

Naam:
Loenen, Ereveld Loenen

Plaats:
Apeldoorn

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen