Harm Harmannus Nieboer

Klik hier

Geboren op 17-07-1911 in Nieuwe Pekela

Overleden op 28-09-1944 in Den Ham

Onze website en de database erachter zijn recent helemaal vernieuwd.

Wij werken op dit moment hard om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zijn nog niet alle bijdrages gekoppeld aan de persoonskaarten. Mocht u nog iets missen, dat kunnen wij u ervan verzekeren dat er hard wordt gewerkt om dit te herstellen.

Ook de bestelprocedure van de bloemen is vereenvoudigd. Mocht het bestellen van een bloemlegging toch niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Vrijwillig Soldaat en verzetsstrijder

Vrijwillig soldaat Harm Harmannus Nieboer van het Vrijwillige Landstormkorps , luchtwachtpost Vroomshoop ,werd op laaghartige wijze door de S.D. vermoord, toen hij na zware mishandeling geen mededeling wilde doen over verblijfplaats en daden van de leden der verzetsbeweging. Hij gaf zijn leven voor zijn vrienden.Zijn naam is vermeld op het oorlogsmonument te Vroomshoop http://www.4en5mei.nl/herinneren/oorlogsmonumenten/monumenten_zoeken/oorlogsmonument/1136/Vroomshoop,+%27Monument+voor+Vrede,+Vrijheid+en+Recht%27 Sluiten
Bron: Gedenkboek voor de vrijwillige landstormkorpsen Luchtwacht en Luchtafweerdienst 1949 C.A. De Bruin en A.C. Verschoor

Geplaatst door Korps Nationale Reserve Nationale Landstorm Commissie op 21 juni 2015