Augustinus Antonius Pijnenburg

Overleden op 29-05-1940 in De Panne, België

Rang

Militair onderdeel

Onze website en de database erachter zijn recent helemaal vernieuwd.

Wij werken op dit moment hard om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zijn nog niet alle bijdrages gekoppeld aan de persoonskaarten. Mocht u nog iets missen, dat kunnen wij u ervan verzekeren dat er hard wordt gewerkt om dit te herstellen.

Ook de bestelprocedure van de bloemen is vereenvoudigd. Mocht het bestellen van een bloemlegging toch niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Bidprentje

Voorzijde bidprentje van A.A. Pijnenburg.
Bron: Persoonlijke verzameling bidprentjes gesneuvelde Nederlandse militairen.

Geplaatst door Color Color op 19 juli 2016

Gesneuveld in St. Idesbald (B)

Vrijwillig Soldaat van de Luchtwacht groep Breda, A.A. Pijnenburg geboren 20 Februari 1893. Was een gewaardeerd lid van de Luchtwachtdienst en is gesneuveld op 28 mei 1940 in het uiterste Zuidwestelijke puntje van België te St. Idesbald tijdens een bombardement ,door opdringende Duitsers de zich inschepende Engelsen met bommen bestookten, waardoor ook de vrijwilligers van de luchtwachtpost van de groep Breda onder vuur kwamen te liggen. Kort na het bombardement overleed hij in het hospitaal te Panne aan zijn verwondingen. Steeds heeft hij nauwgezet zijn plicht tegenover God en Vaderland vervuld. Hij liet zeven kinderen als hele wezen achter. Sluiten
Bron: Gedenkboek voor de vrijwillige landstormkorpsen Luchtwacht en Luchtafweerdienst 1949 C.A. De Bruin en A.C. Verschoor