Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Commandant van de Luchtwachtpost Zundert

In het uiterste Zuidwestelijke puntje van België kwamen lucht-wachtposten van de groep Breda, onder de Kapitein VAN DER MANEN, in een levensgevaarlijke positie, toen de opdringende Duitsers de zich inschepende Engelsen met bommen bestookten. Een dezer bommen doodde op 28 Mei 1940 te St. Idesbald de Sergeant C. J. BLANKERS. Hij was geboren 1896 te Princenhage, was Commandant van de Luchtwachtpost Zundert en wordt geroemd als een trouwe korpsmakker. Sluiten
Bron: Gedenkboek voor de vrijwillige landstormkorpsen Luchtwacht en Luchtafweerdienst 1949 C.A. De Bruin en A.C. Verschoor

Geplaatst door Korps Nationale Reserve Nationale Landstorm Commissie op 16 juni 2015

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen