Marinus Cornelis Pieter Rozenraad

Portret toevoegen?

Klik hier

Geboren op 08-09-1878 in Rotterdam

Onze website en de database erachter zijn recent helemaal vernieuwd.

Wij werken op dit moment hard om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zijn nog niet alle bijdrages gekoppeld aan de persoonskaarten. Mocht u nog iets missen, dat kunnen wij u ervan verzekeren dat er hard wordt gewerkt om dit te herstellen.

Ook de bestelprocedure van de bloemen is vereenvoudigd. Mocht het bestellen van een bloemlegging toch niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Overl. adv. moeder

Overl. adv. moeder van Marinus

Gegevens ouders

Het grafopschrift van Arnold van Buuren (vader van Marinus) te Peneleh en de overlijdens advertentie met daarin genoemd de overige kinderen van Arnold Sr. S.H. = Sophia Helena Rozenraad (zuster) en A. = Arnold (broeder)

Geplaatst door hans boers op 02 februari 2022

Geb.plaats en datum overlijden.

Volgens RA1879 bladzijde 249 werd Marinus geboren te Soerabaja en niet te Rotterdam. Hij was zoon van oud KNIL Kapitein Arnold Rozenrood (begr Peneleh kerkhof Soerabaja) en Sophia Helena Jaspers (begr kerkhof Soekaboemie).Marinus was gehuwd met Maria Johanna Adele van Buuren, dochter van Mozes Willem van Buuren (begr te Peneleh Soerabaja) en Juda Trompetter (beg Soekaboemi) en Marinus overleed in het kamp te Malang op 25 sept 1943. Zie akte 143 film nummer 1721286 door de Mromoonse kerk gefotografeerd.De link naar Maria die op het ereveld Kalibanteng te Semarang ligt: https://oorlogsgravenstichting.nl/persoon/131179/maria-johanna-adele-rozenraad-van-buuren Sluiten
Bron: Register almanakken.