Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Gretha Sanders-Huisman met dochter Rosette.

Bron: Joods Monument.nl

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 22 januari 2018

Over Gretha Sanders-Huisman.

Het adres van Gretha Sanders-Huisman ten tijde van haar deportatie was Adelheidstraat 87a (Bezuidenhout) te Den Haag. Gretha, haar man Mozes, dochter Rosetta en zoon Emil kwamen op 08-01-1943 in kamp Westerbork aan. Deportatie naar Auschwitz-Birkenau vond plaats op 29-01-1943.Gretha Huisman was een dochter van Emanuel Huisman [Den Haag 1885] en Mietje Alter [Den Haag 1884]. Zij had vijf broers en zusters. Martha, Elkan, Cato en Aron woonden nog thuis bij de ouders. Hartog [1908] en Isaac Emanuel [1914] waren getrouwd. Geen van hen overleefde de oorlog. Bron : http://home.hccnet.nl/r.bobbe/huisman/huisman3.htmZie verder voor het ouderlijk gezin bij Gezin Emanuel Huisman.Ouders Mietje Huisman-Alter Moeder 1884 – 1942 Emanuel Huisman Vader 1885 – 1942 Broers/zussenAron Huisman Broer 1929 – 1942Cato Huisman Zus 1926 – 1942 Elkan Emanuel Huisman Broer 1924 – 1942 Martha Huisman Zus 1913 – 1942 Hartog Huisman Broer 1908 – 1942 Isaac Emanuel Huisman Broer 1914 – 1944 Gretha Sanders-Huisman 1910 – 1943 Mozes Joseph Sanders Echtgenoot 1909 – 1943 Kinderen Emil Sanders Zoon 1942 – 1943 Rosette Josephine Sanders Dochter 1935 – 1943Gezin Mozes Joseph Sanders Door: Redactie Joods Monument Van dit gezin is ook een JOKOS-dossier (nummer 20299) aanwezig op het Gemeentearchief van Amsterdam. Voor inzage is toestemming nodig van de stichting Joods Maatschappelijk Werk. Sluiten
Bron: Joods Monument.nl, Vereniging 18 juni, Erelijst Bezuidenhout.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 22 januari 2018