Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Emanuel Schott.

Bescherming werd niet geboden. Opdat wij niet vergeten... Laatst bekende adres: Carl Reinzierszkade 293 te Den Haag... Lees meer

Bescherming werd niet geboden.

Opdat wij niet vergeten...

Laatst bekende adres: Carl Reinzierszkade 293 te Den Haag (Bezuidenhout):https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1LG2aBJcDUD3hsjum3y2CZYDwwWrfmhyI&ll=52.0850184%2C4.3496414999999615&z=20

Beroep: Veehandelaar.

Gegevens deportatie: Emanuel Schott woonde vanaf 1937 samen met zijn vrouw Käthe Hildegard Keil. Emanuel komt 20 augustus 1942 aan in Westerbork een dag later gaat hij op transport naar Auschwitz en wordt bij aankomst vermoord. Over zijn vrouw is verder niets bekend zij is in ieder geval niet in Westerbork geweest.

Gerda Neumann staat op hetzelfde adres ingechreven. Een week nadat Emanuel in Westerbork is staat Gerda Neuman op een nieuw adres ingeschreven.

Overige gegevens: Gehuwd met Kathe Hildegard Keil. Zij overleefde de oorlog.

Vermelding op Dodenboek Bezuidenhout: www.dodenboekbezuidenhout.nl

Bronnen: Joods Monument, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Bevolkingsregister Haags Gemeentearchief.

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 15 april 2020