Rudolf Bloemgarten

Klik hier

Geboren op 07-05-1920 in Maastricht

Overleden op 01-07-1943 in Overveen, duinen

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Rudi Bloemgarten

Rudi Bloemgarten was van Joodse komaf en studeerde medicijnen aan de UvA, waar hij in opstand kwam tegen het ontslag van Joodse docenten. Hij was betrokken bij het illegale blad Rattenkruid, sloot zich aan bij verzetsgroep Groep 2000 en vervalste bonkaarten en persoonsbewijzen voor joodse en andere onderduikers. Bloemgarten nam deel aan de aanslag op het Bevolkingsregister. Rudi Bloemgarten was 23 toen hij in de duinen bij Overveen werd gefusilleerd samen met 11 andere verzetsstrijders die betrokken waren bij de aanslag op het bevolkingsregister. Sluiten
Bron: https://www.eerebegraafplaatsbloemendaal.eu/rudolf-bloemgarten

Geplaatst door M. van Randwijk - OGS op 26 juni 2019