Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Rudi Speijer.

Geavllen in het Verzet. Bescherming werd niet geboden.Opdat wij niet vergeten... Laatst bekende adres: 1e Van den Boschstraat 225 te Den Haag (Bezuidenhout). Beroep: Kantoorbediende. Gegevens deportatie: Op 6 september 1942 is Rudi gearresteerd en... Lees meer

Geavllen in het Verzet. Bescherming werd niet geboden.
Opdat wij niet vergeten...

Laatst bekende adres: 1e Van den Boschstraat 225 te Den Haag (Bezuidenhout).

Beroep: Kantoorbediende.

Gegevens deportatie: Op 6 september 1942 is Rudi gearresteerd en in de strafgevangenis van Scheveningen (Oranjehotel) opgesloten. Vandaar is hij via Westerbork naar Auschwitz op transport gesteld.

Overige gegevens: Na de overval op zijn ouders is Rudi gaan zwerven. Hij verrichtte verzetswerk, onder meer het vervalsen van persoonsbewijzen. De commissaris van Politie van de Centrale Opsporingsdienst te Den haag verzocht namens de Sicherheitspolizei opsorping, aanhouding en voorgeleiding van Rudi Speijer. Rudi was ongehuwd.

Vermelding op Erelijst Bezuidenhout: www.erelijstbezuidenhout.nl

Bronnen: Joods Monument, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Bevolkingsregister Haags Gemeentearchief. https://www.openarch.nl/search.php?name=Rudi+Speijer

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 20 februari 2019