Marinus Spillenaar Bilgen

Klik hier

Geboren op 25-10-1892 in Salatiga, NOI

Overleden op 04-09-1944 in Vught

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Marinus Spillenaar Bilgen 1892-1944

Apothekerszoon Marinus Spillenaar Bilgen studeerde werktuigbouwkunde in Delft, waar de latere prominente NSB’er Meinoud Rost van Tonningen een roeikameraad van hem was. Als directeur van een papierfabriek in Nijmegen hielp Spillenaar Bilgen Trouw aan papier. Hij werd op 7 augustus 1944 gearresteerd en op 4 september 1944 in kamp Vught gefusillleerd.Bron: https://www.trouw.nl/binnenland/dit-zijn-de-196-doden-van-trouw-zij-die-stierven-voor-de-krant~b700a333/ Sluiten
Bron: Artikel Peter Bak, Dagblad Trouw van 4 mei 2020

Geplaatst door Coördinator Archief Oorlogsgravenstichting op 04 december 2021