Johannes Stroom

Geboren op 15-09-1905 in Amsterdam

Overleden op 27-12-1943 in Nompladuk II

Militair onderdeel

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Het leek zo veilig in Nederlands Indië...

Onder de dreiging van de opkomende nazi's, werd het voor de Joods uitziende broers Stroom gevaarlijk in Nederland. Johan(nes) Stroom tekende er daarom voor om als militair naar Nederlands Indië te vertrekken, waar zijn zus en zwager woonden. Hier werd hij niet gezien als Jood maar als Nederlander. Dit werd problematisch toen Nederlands Indië tijdens WOII bezet werd door Japan. Johan werd als krijgsgevangene door de Japanners te werk gesteld aan de Birma spoorlijn, wat hij met zijn leven moest bekopen. Johan is 38 jaar geworden - er is van hem echter alleen een kinderportretje overgeleverd. Sluiten
Bron: Familiehistorie

Geplaatst door Maarten Pieter Bakker op 13 oktober 2020

Kanchanaburi War Cemetery

Vak/rij/nummer 3 A 12

Monument

Naam:
Kanchanaburi, Kruis op Ereveld Kanchanaburi

Plaats:
Kanchanaburi

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen