Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Betje Bobbe

Het Adres van Betje Bobbe ten tijde van haar deportatie was Adelheidstraat 119 (Bezuidenhout) te Den Haag.Betje was een dochter van Samuel Bobbe en Marianne Lens. Haar vader, die al eerder getrouwd was geweest maar geen kinderen uit dit huwelijk had, stierf in 1927. Betje, haar broers en haar zussen kwamen toen in diverse weeshuizen terecht. Betje woonde vanaf 15-06-1927 in het Joodse Weeshuis in Den Haag. Ze studeerde voor modiste aan de meisjesvakschool.Haar moeder hertrouwt in de jaren '30 met een niet-joodse man, die ook al drie kinderen heeft uit een eerder huwelijk. Ze overleeft dankzij haar gemengde huwelijk de oorlog.https://www.joodsmonument.nl/nl/page/149436/betje-bobbe#intro Sluiten
Bron: Joods Monument.nl, Vereniging 18 juni, Erelijst Bezuidenhout.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 23 januari 2018