Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Marcel Bobbe.

Het adres van Marcel Bobbe ten tijde van zijn deportatie was Adelheidstraat 76 (Bezuidenhout) te Den Haag.Den Haag, 24 februari 1904 – Auschwitz, 21 augustus 1942 Bereikte de leeftijd van 38 jaar Beroep: GroothandelaarVoor de overlijdensdatum van Marcel Bobbe geldt conclusie nr. 14 van “Auschwitz. Deel II: de deportatietransporten van 15 juli 1942 tot en met 24 augustus 1942” Alle mannelijke personen ouder dan 15 jaar, doch ten hoogste 50 jaar, die hetzij op 17 augustus of op 21 augustus 1942 uit Westerbork werden gedeporteerd , tenzij individuele vaststelling van overlijden heeft plaatsgehad, na de dag van deportatie doch uiterlijk in de loop van oktober 1942 in het ressort van concentratiekamp Auschwitz zijn overleden.Bron : Nederlands Rode Kruis.Gezin Marcel Bobbe: Jeannette Marie Bobbe, Marcel Bobbe, Sara Ronetta Duifken Bobbe-Elzas, Emanuel Bobbe.Van dit gezin is ook een JOKOS-dossier (nummer 16388) aanwezig op het Gemeentearchief van Amsterdam. Voor inzage is toestemming nodig van de stichting Joods Maatschappelijk Werk. Uit het JOKOS-dossier is bekend dat er een claim is ingediend voor vergoeding van waardevolle voorwerpen ingeleverd bij de roofbank Lippmann-Rosenthal (L-claim, nummer 1199/15449). Sluiten
Bron: Joods Monument.nl, Vereniging 18 juni, Erelijst Bezuidenhout.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 20 januari 2018