Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Rachel Tilmont-de Jong

Bescherming werd niet geboden. Opdat wij niet vergeten... Laatst bekende adres: IJsclubweg 12, 2593 HJ te Den Haag (Bezuidenhout). Gegevens deportatie: Op 24 augustus 1943, samen met haar nicht, in Kamp Westerbork aangekomen en op 31 augustus 1943... Lees meer

Bescherming werd niet geboden.

Opdat wij niet vergeten...

Laatst bekende adres: IJsclubweg 12, 2593 HJ te Den Haag (Bezuidenhout).

Gegevens deportatie:

Op 24 augustus 1943, samen met haar nicht, in Kamp Westerbork aangekomen en op 31 augustus 1943 naar Auschwitz gedeporteerd waar zij direct na aankomst zijn vermoord.

Rachel Tilmont-de Jong was de tante van Annie Cornelia Coert-de Jong. Zij woonde op hetzelfde adres.

Overige gegevens:

Baronesse Rachel Tilmont-de Jong was de weduwe van Baron Tilmont.

Vermelding op Erelijst Bezuidenhout: www.erelijstbezuidenhout.nl

Voor de dames de Jong zijn door de huidige bewoner struikelstenen aangevraagd.

DATERING 1943-09-18 BESCHRIJVING Bericht van M.C.H. Hugenholtz aan mevr. de Jong-Geerling, echtgenote van D.K.G. de Jong, over de deportatie van mw. Rachel Tilmont-de Jong, 1943

DATERING

1942 (ca.) BESCHRIJVING Vragenlijst v. Lippmann, Rosenthal & Co. betreffende financiën en vermorgen, op naam van mw. Rachel Tilmont-de Jong, (+ begeleidend schrijven), circa 1942 Bron: ‘Collectie Joods Historisch Museum’. Bronnen: Joods Monument, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Bevolkingsregister Haags Gemeentearchief.

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 20 januari 2019