Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Overlijdensbericht

Mark Wierda
Bron: Het parool 16-06-1945

Geplaatst door Wulfert Hop op 24 mei 2020

Wierda

Egbert Mark Wierda werd reeds in juni 1943 gearresteerd, maar na twee weken weer vrijgelaten. Twee jaar later volgde een nieuwe arrestatie in Leeuwarden. Van 8 - 11 april werd hij met twee broers gevangen gehouden, verdacht van een officiersfunctie bij de N.B.S. Ondanks alle mishandelingen bij zijn verhoor bleef hij, gesterkt door zijn vast geloof, ontkennen. Tenslotte werd hij 11 april samen met zijn broers in Dronrijp gefusilleerd op een leeftijd van 26 jaar. Mark studeerde de laatste cursus 1942-1943 theologie aan de V.U. te Amsterdam. Sluiten
Bron: Gedenkboek van het verzet der Delftsche studenten en docenten gedurende de jaren 1940-1945.

Geplaatst door Martin Spaans op 07 januari 2020

Egbert Mark Wierda staat ook op: