Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Gebeurtenissen omtrent het overlijden

Uit het archief van het NIOD.

Geplaatst door Marcel Ravenhorst op 30 september 2020

verzoek om informatie n.a.v. het overlijden

Uit Het dagblad : uitgave van de Nederlandsche Dagbladpers te Batavia van 07-06-1947.
Bron: delpher.nl

Geplaatst door Marcel Ravenhorst op 07 juli 2020

veiling 58 kavel 2312 15 mei 2018

Vliegerkruis (MMW62), ingesteld augustus 1941 - VZ Vierarmig kruis met adelaar waarachter 'Initiatief Moed Volharding 1941' onder kroon / KZ Blanco - zilver 30x30x mm - PR, in nieuwstaat, in origineel doosje, zeldzaam Het Vliegerkruis is in postuum uitgereikt op 9 januari 1948 aan Dhr. Paul Leo Zeydel (geb. 10 augustus 1917, Modjokerto), Reserve 2e Luitenant in het Koninklijk Nederlands-Indisch Leger. Dhr. Zeydel is tijdens een luchtgevecht bij Waingapoe (Soemba) op 7 oktober 1943 gewond geraakt en na een noodlanding op zee een dag later overleden. Hij vloog op een bommenwerper van het type B-25 Mitchell N5-136 voor het 18e Nederlands-Indische Squadron. Bij het kavel is een zeer uitgebreide hoeveelheid persoonlijke papieren, bescheiden, privé-correspondentie en foto’s aanwezig wo. Diploma United States Army Air Corps Training Center 1942 voor Aerial Bombardiers, 2x Legitimatiebewijs, brief betreffende nalatenschap van Ministerie voor Uniezaken en Overzeese Rijksdelen, vele foto’s uit zijn Amerikaanse opleidingstijd etc. Sluiten