Walter Feist Blumenthal

Geboren op 19-11-1896 in Hoya, D

Overleden op 08-06-1945 in Tröbitz, Landkreis Finsterwalde

Beroep

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Het “verloren transport”.

Behoorde tot de zg. Austauschjuden die gevangen zaten in het concentratiekamp Bergen-Belsen. Toen de nazi's zagen dat de Engelsen wel heel dicht naderden (bevrijding 15-04-1945) werden zeer velen in treinen gestopt tussen 6 en 11 april 1945 en richting kamp Theresienstadt gestuurd. Er volgde een zwerftocht door Duitsland die eindigde in Tröbitz, waar de overlevenden op de trein op 23-4-1945 werden bevrijd door het Sovjetleger. Sluiten
Bron: Gedenkbuch Bergen-Belsen 2007 Wikipedia, Het verloren transport

Geplaatst door Reinoutje Kaas op 20 maart 2020