Maria Broerse

Klik hier

Geboren op 08-09-1918 in Assendelft

Overleden op 30-06-1945 in Halmstad, dep. Halland, Zweden

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Maria Broerse

Maria had tijdens de Tweede Wereldoorlog een rol in het verzet in Amsterdam. Zij werd opgepakt en kwam terecht in Kamp Vught en in vrouwenkamp Ravensbrück. Zij is tegen het einde van de oorlog door het Zweedse Rode Kruis naar Zweden geëvacueerd. Maria is gestorven in Halmstad Lasarett, aan tuberculose aan de longen, op 26 jarige leeftijd. Zij is in Lund begraven. Zij is op 5 november 1956 herbegraven op de Nederlandse Erebegraafplaats in Oslo. Sluiten

Geplaatst door mariette broersen op 30 november 2018

Nederlands ereveld te Oslo