John Francis Edward Tabor

0

Geallieerde Gemenebest militair


Beroep

Militair onderdeel

Bijdragen

De volgende bijdragen zijn door bezoekers toegevoegd:

Carrière John Francis Tabor

John Tabor received his Elementary Flying Training at No. 12 EFTS Goderich. F/L Peacock provided the following assessment of the Ottawa, Ontario resident’s flying: “This student has worked hard and picked flying up very readily. Has very little... Lees meer
John Tabor received his Elementary Flying Training at No. 12 EFTS Goderich. F/L Peacock provided the following assessment of the Ottawa, Ontario resident’s flying: “This student has worked hard and picked flying up very readily. Has very little trouble with co-ordination. Instrument flying poor at first, but it has improved a great deal. Had trouble with aerobatics.” Upon completion of training at Goderich, Tabor was posted to Centralia where Group Captain Fullerton provided the following assessment: “High average pilot, keen conscientious type. Most obedient and promptly carries out all tasks without coaching. Might make and instructor. Will however, be a first class bomber pilot. This pupil is recommended for a commission.” After graduating from Centralia, Tabor was posted overseas. Upon completion of training at No. 82 Operational Training Unit, Tabor was assessed as: “Above average pilot and captain, who is keen. He has proved himself reliable and trustworthy. He has a good crew who work well together. Will do well.” After OTU training, the crew was posted to No. 1666 Heavy Conversion School where they received the following assessment: “F/O Tabor is a good steady pilot with average crew control. They have done good work since arrival at this unit and with operational experience should do well.” Flying Officer Tabor and his crew were posted to 426 Squadron. The following telegram was sent to the Squadron: “Advise possibility repatration Flying Officer J Tabor J27196 reported taking advanced flying course Recent operation reveals father dying cancer. Life expectancy one to eight weeks. Tabor only son.” On the night of June 16, 1944, Halifax LK879 piloted by F/O Tabor, departed at 23:06. and set course to carry out an attack on oil installations at Sterkrade/Holten. The crew failed to return to base. The body of F/O Tabor washed ashore on the outside of the closing dike in the neighbourhood of Breezandijk, NL on July 19, 1944. John Tabor ontving zijn Elementair Flying Training bij nr. 12 EFTS Goderich. F/ L Pauw zorgde voor de volgende beoordeling van de vliegenier van Ottawa, Ontario: "Deze student heeft hard gewerkt en geplukt, die zeer gemakkelijk vliegt. Heeft weinig moeite met coördinatie. Instrumenten vliegen eerst arm, maar het is veel verbeterd. Heeft moeite gehad met aerobics. "Na afronding van de training in Goderich, werd Tabor geplaatst in Centralia, waar groepskapitein Fullerton de volgende beoordeling gaf:" Hoge gemiddelde piloot, scherp conscientious type. Hij is zeer gehoorzaam en verricht alle taken zonder coaching. Mogelijk maken en instructeur. Zal echter een eerste klas bommenwerper zijn. Deze leerling wordt aanbevolen voor een commissie. "Na afstuderen van Centralia is Tabor in het buitenland geplaatst. Na afronding van de opleiding bij No. 82 Operationele Training Unit, werd Tabor beoordeeld als: "Boven gemiddelde piloot en kapitein, die graag wil. Hij heeft zich betrouwbaar bewezen. Hij heeft een goede bemanning die goed samen werkt. Zal het goed doen. "Na de training van de OTU werd de bemanning geplaatst op nr. 1666 Heavy Conversion School waar ze de volgende beoordeling kregen:" F/ O Tabor is een goede bestendige piloot met gemiddelde bemanningscontrole. Ze hebben goed gedaan sinds aankomst bij deze eenheid en met operationele ervaring zou het goed moeten zijn. 'Vliegbeambte Tabor en zijn bemanning werden geplaatst op 426 Squadron. Het volgende telegram werd gestuurd naar het Squadron: "Adviseren van mogelijkheid repatriatie Vliegbeambte J Tabor J27196 meldde het nemen van geavanceerde vliegende cursus Recente operatie onthult vader sterfkanker. De levensverwachting van een tot acht weken. Tabor, alleen zoon. 'Op de nacht van 16 juni 1944 lanceerde Halifax LK879 door F/ O Tabor, om 23:06 uur vertrokken en begon een aanval op olie-installaties te Sterkrade/ Holten. De bemanning kon niet terugkeren naar de basis. Het lichaam van F/ O Tabor is op 19 juli 1944 aan de buitenkant van de afsluitdijk in de buurt van Breezanddijk, NL aangespoeld.Newspaper Clipping – John Francis Edward Tabor was killed on June 17, 1944. He was reported 'Missing After Air Operations' in casualty list No. 942 of the Royal Canadian Air Force, published in the Globe and Mail on July 24, 1944. He was reported 'Previously Missing, Now Officially Presumed Dead' in casualty list No. 1132 of the Royal Canadian Air Force, published in the Globe and Mail on March 5, 1945 Sluiten

Geplaatst door Remko de Jong op 12 mei 2018

John Francis Edward Tabor

Birth: July. 30, 1923 Death: Jun. 17, 1944 Note: J/27196. Flying Officer (Pilot), Royal Canadian Air Force, 426 Sqdn.Halifax III code OW-P.serie No LK879 Airfield base Linton on Ouse. Target Sterkrade/Holten. Row O, Grave 36. Took off from RAF Linton-on-Ouse at 23:06

Geplaatst door Remko de Jong op 12 mei 2018

Voeg zelf een monument toe

Log in om een monument toe te voegen

Voeg zelf een verhaal of document toe

Log in om een bijdrage toe te voegen

MAKKUM PROTESTANT CHURCHYARD

Ligging: Row O. Grave 36.

Categorieën

Menu