Elisabeth de Boer

Slachtoffer van de oorlog

Geboren op 26-10-1928 in Amsterdam

Overleden op 08-05-1945 in Amsterdam

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

in memoriam Elisabeth de Boer

Samen met haar nichtje Truus was Elisabeth naar de Dam gegaan. Toen het schieten begon zochten zij beschutting achter een platte wagen. In Truus’ herinnering is ‘Liesje’ onderweg naar het ziekenhuis gestorven. Volgens de Verklaring van Overlijden is Elisabeth de volgende dag om 20.15 uur overleden als gevolg van ‘buikschot’; de politieakte spreekt van “14 darmperforaties en in de overlijdensakte staat dat ze om 10 uur is overleden. Ze was de jongste van zes kinderen, en pas zestien jaar, toen ze op maandag 14 mei 1945 werd begraven op de Nieuwe Ooster. Lees meer https://de-dam-zevenmei1945.nl/nl/elisabeth-de-boer/ Sluiten
Bron: Stichting Memorial voor Damslachtoffers 7 mei 1945

Geplaatst door Ludmilla van Santen op 18 november 2021