Hans Joseph Frederik Marie van der Ven

Slachtoffer van de oorlog

Geboren op 29-12-1942 in Den Haag

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Hans Joseph Frederik Marie van der Ven.

Bescherming werd niet geboden. Opdat wij niet vergeten... Locatie overlijden-woonadres: Mariastraat 24 te Den Haag (Bezuidenhout). Locatie laatste rustplaats: Onbekend. Overige gegevens: Zoon van Frans Joseph Henri Marie van der Ven en Agneta... Lees meer

Bescherming werd niet geboden. Opdat wij niet vergeten...

Locatie overlijden-woonadres: Mariastraat 24 te Den Haag (Bezuidenhout).

Locatie laatste rustplaats: Onbekend.

Overige gegevens: Zoon van Frans Joseph Henri Marie van der Ven en Agneta Frederika Maria van Diepenbroek.

Het dienstmeisje Maria (Riet) van Niekerk zou ook, samen met Hans, op dat adres om het leven zijn gekomen. Zij is niet bekend bij de OGS. Hans woonde met zijn ouders bij zijn grootouders.

Website-vermeldingen:

Dodenboek Bezuidenhout

Bronnen: Mail van nabestaande, St. WO2 Sporen, Bevolkingsregister Haags Gemeentearchief.

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 29 augustus 2020

Ter nagedachtenis van Hansje van der Ven

In de kapel van de kerk (R.C. Church of Our Saviour) aan de Bezuidenhoutseweg 157 hangt ter nagedachtenis van Hansje een geschilderd raam en het bidprentje. De tekst op het raam en bidprentje is van de Vlaamse rooms-katholieke priester, lyrisch dichter en taalwetenschapper Guido Pieter Theodorus Josephus Gezelle.

Dit Slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

www.wo2sporen.eu/oorlogsgravenstichting

info@wo2sporen.eu