Henriette Antonia Dingjan

Geboren op 24-07-1919 in Den Haag

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Laatste adres
Juliana van Stolbergplein 6 (Pension Adila)

Ter nagedachtenis van Henriette Antonia (Hetty / Hettie) Dingjan. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Hetty (Hettie) is ongehuwd heeft blond haar en grijze ogen en op 3 maart draagt ze een blauwe korte mantel en een gele trui. Pieter (Piet) Lieshout is zeer waarschijnlijk haar levenspartner. Hetty is als onbekende vrouw overgebracht naar Voorburg en aldaar geschouwd. Op 5 maart behoort ze tot een groep van 10 mensen waarvan de identiteit (in Voorburg) nog onbekend is. Op 7 maart bestaat deze groep uit acht mensen. De dag daarna plaats de familie van Dingjan een oproep in de Residentiebode. Ze is vervolgens als onbekende vrouw overgebracht naar het schoollokaal Zuidwal 47. Ze is uiteindelijk geïdentificeerd door haar zus Alida Maria Dingjan. Hetty is samen met Pieter begraven op de Begraafplaats Oud Eik en Duinen te Den Haag Vak/rij/nummer 1e klas 4925.

HGA, Archief 1165 01 inventaris 152 EN OF 153 LBD 1945 Kaartsysteem bombardement 3 maart, Slachtofferkaart 061 VB

De Residentiebode 8 maart 1945

De Residentiebode 20 maart 1945

De Residentiebode 22 maart 1945

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en Delpher

Geplaatst door Stichting WO2 Sporen RK op 24 januari 2020

Voeg zelf een verhaal of document toe