Hendrika Johanna Hayes-helsloot

Slachtoffer van de oorlog

Geboren op 26-01-1913 in Den Haag

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Onze website en de database erachter zijn recent helemaal vernieuwd.

Wij werken op dit moment hard om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zijn nog niet alle bijdrages gekoppeld aan de persoonskaarten. Mocht u nog iets missen, dat kunnen wij u ervan verzekeren dat er hard wordt gewerkt om dit te herstellen.

Ook de bestelprocedure van de bloemen is vereenvoudigd. Mocht het bestellen van een bloemlegging toch niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Ter nagedachtenis van Hendrika Johanna Hayes Helsloot. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Hendrika was getrouwd maar op haar 29ste al weduwe van Gerrit Hayes (1910 - 1942). Ze is gevonden in het Bezuidenhout maar overgebracht naar Voorburg waar ze is geschouwd en geïdentificeerd door haar moeder Jacoba Francisca Helsloot van der Lubbe. Hendrika is begraven in het verzamelgraf op de Algemene begraafplaats Voorburg, Bezuidenhout gedenkteken.

HGA, Archief 1165 01 inventaris 152 EN OF 153 LBD 1945 Kaartsysteem bombardement 3 maart, Slachtofferkaart 025 VB

De Residentiebode 21 maart 1945

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en Delpher