Hendrikus Hoogenkamp

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Laatste adres
Schenkkade 108

Ter nagedachtenis van Hendrikus Hoogenkamp. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Hendricus Hoogenkamp is getrouwd op 16 november 1938 met Adriana Johanna van Veen. Hendricus was eerder getrouwd met Maria Verstraate. Hendricus en Adriana krijgen in 1939 een zoon. Het lichaam van Hendricus is overgebracht naar Voorburg en is aldaar geschouwd. In zijn kleding wordt het persoonsbewijs gevonden en is hij daarmee geïdentificeerd. Zijn lichaam is begraven in het verzamelgraf op de Algemene begraafplaats Voorburg, Bezuidenhout gedenkteken.

Het lichaam van Adriana is overgebracht naar het Gemeentelijk Ziekenhuis Zuidwal en is daar op 7 maart geschouwd door Dr. G.E. van Beek. Op 8 maart is haar lichaam in kist 400 overgebracht naar de Algemene Begraafplaats Kerkhoflaan te Den Haag. Op 21 maart is zijn met zeven andere slachtoffers bijzet in het verzamelgraf op de Algemene begraafplaats Den Haag, Bezuidenhout monument B/R6/30 graf. Hier zijn een groot aantal onbekende en bekende slachtoffers begraven.

HGA, Archief 1165 01 inventaris 152 EN OF 153 LBD 1945 Kaartsysteem bombardement 3 maart, Slachtofferkaart 004 VB

De Residentiebode 17 maart 1945

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en Delpher