Maria Elisabeth Hubertina Roebroek

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Laatste adres
Juliana van Stolberglaan 43

Ter nagedachtenis van Maria Elisabeth Hubertina (Elly) Roebroek. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Maria was ongehuwd en de dochter van Alphonse Louis Hubert Roebroek en Elisabeth Wilhelmina Clementina Janzen. Het gezin had negen kinderen, vijf dochters en vier zonen. Op 4 september 1945 doet haar vader aangifte van overlijden van zijn dochter die op dat moment nog officieel is vermist. Maria haar lichaam is gevonden op 4 oktober 1945 nabij het perceel 2e van de Boschstraat 28 en diezelfde dag binnengekomen bij het identificatiebureau. Op 5 oktober is het lichaam geschouwd door Dr. Fortuin en herkend door haar vader doormiddel van de daarbij haar gevonden bezittingen. Op 9 oktober 1945 is het verlof tot begraven afgegeven.

NL-HaHGA 0610 01 inventaris 2287 Gemeentebestuur 1945 sept schouwarts

NL-HaHGA 1165 01 inventaris 152 EN OF 153 LBD 1945 Kaartsysteem bombardement 3 maart, Slachtofferkaart 488 7-3

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en familie archief