Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Hendrika van Dantzig-Berkelouw.

Bescherming werd niet geboden.Opdat wij niet vergeten... Laatst bekende adres: Juliana van Stolberglaan 352 te Den Haag (Bezuidenhout, 2595 CR). Gegevens deportatie: Op onbekende datum in Kamp Westerbork aangekomen en op 26 oktober 1942, samen met... Lees meer

Bescherming werd niet geboden.
Opdat wij niet vergeten...

Gegevens deportatie:

Op onbekende datum in Kamp Westerbork aangekomen en op 26 oktober 1942, samen met haar echtgenoot Benjamin van Dantzig, naar Auschwitz gedeporteerd waar ze na aankomst direct zijn vermoord.

Overige gegevens:

Voor Hendrika van Dantzig-Berkelouw en haar man zijn struikelstenen geplaatst.

Directe familie

Vermelding op Erelijst Bezuidenhout: www.erelijstbezuidenhout.nl

Bronnen: Joods Monument, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Bevolkingsregister Haags Gemeentearchief.

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 10 februari 2019