Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Isaäc Drukker.

Bescherming werd niet geboden. Opdat we niet vergeten... Het laatst bekende adres van Isaäc Drukker ten tijde van zijn deportatie was de Jacob Mosselstraat 75 te Den Haag (Bezuidenhout, 2595 RG). Isaäc Drukker is begin oktober 1942 in kamp... Lees meer

Bescherming werd niet geboden. Opdat we niet vergeten...

Isaäc Drukker is begin oktober 1942 in kamp Westerbork aangekomen, mogelijk vanuit een werkkamp in Noord-Nederland. Op deze datum komen namelijk alle mannen vanuit de werkkampen in kamp Westerbork binnen. Of Isaäc daar ook toe behoorde, is niet met zekerheid te zeggen, maar omdat zijn vrouw pas in juni 1943 naar kamp Westerbork wordt overgebracht, lijkt dit de meest logische verklaring voor zijn vrije vroege aankomst in Westerbork. Hij is op 16 oktober 1942 op transport gegaan – de overlijdensdatum van 1 oktober 1942 kan dan niet correct zijn. Volgens zijn overlijdensakte is de datum eind oktober 1942. Dat wordt door Kamp Westerbork vertaald naar de laatste dag van die maand: 31 oktober 1942.

Bronnen: Joods Monument en Herinneringscentrum Kamp Westerbork.

Amsterdam, 10 juni 1885 – Auschwitz, 1 oktober 1942

Bereikte de leeftijd van 57 jaar

Beroep: Winkeleigenaar

Bron: http://denhaag.digitalestamboom.nl/(S(q23wgstxeahh2qv50hrk5bfy))/detailx.aspx?p=381223&ID=386990&book=R&role=X&page=

Zijn echtgenote:

Elisabeth Drukker-Knokker

Amsterdam, 28 oktober 1884 – Sobibor, 9 juli 1943

Bereikte de leeftijd van 58 jaar

Bron: https://www.joodsmonument.nl/nl/page/145421/isaac-drukker

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 05 december 2018