Julia Ganz

Klik hier

Geboren op 28-09-1921 in Antwerpen

Overleden op 30-09-1942 in Auschwitz

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Julia Ganz.

Bescherming werd niet geboden. Opdat wij niet vergeten... Laatst bekende adres: 2e Adelheidstraat 244 te Den Haag (Bezuidenhout). Huidige locatie: Prinses Beatrixlaan 512 te Den Haag. Beroep: Typiste. Gegevens deportatie: Op 20 augustus 1942 is... Lees meer

Bescherming werd niet geboden.

Opdat wij niet vergeten...

Laatst bekende adres: 2e Adelheidstraat 244 te Den Haag (Bezuidenhout).

Huidige locatie: Prinses Beatrixlaan 512 te Den Haag.

Beroep: Typiste.

Gegevens deportatie: Op 20 augustus 1942 is Julia Ganz komt op 20 augustus in Kamp Westerbork aan en is op 24 augustus 1942, met transport 13, van Kamp Westerbork naar Auschwitz gedeporteerd. Haar sterfdatum is bij wet bepaald. De exacte datum is niet bekend maar ligt tussen het moment van deportatie en 30 september 1942.

Overige gegevens: Dochter van Abraham Jacob Ganz en Bine Kirschenbaum.

Vermelding op Dodenboek Bezuidenhout: www.dodenboekbezuidenhout.nl

Bronnen: Joods Monument, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Bevolkingsregister Haags Gemeentearchief, Open Archieven.

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 28 september 2019