Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Eindhoven, Oorlogs- en bevrijdingsmonument

https://www.4en5mei.nl/oorlogsmonumenten/zoeken/788/eindhoven-oorlogs-en-bevrijdingsmonumentHet oorlogs- en bevrijdingsmonument in Eindhoven is een bronzen beeldengroep van drie mannenfiguren met neergebogen hoofd. Aan de rand van dit plateau bevinden zich granieten blokken met daarop de namen van Eindhovense oorlogsslachtoffers. Deze slachtoffers zijn onderverdeel in vijf groepen. Militairen en burgers in militaire dienst, verzetsmensen, joodse inwoners, in de stad omgekomen inwoners en elders omgekomen inwoners. Mathieu (M.A.M.A.) Gerrese was een van de elders (in Dachau) omgekomen inwoners van Eindhoven. Sluiten
Bron: https://stichting18september.nl/de-namenlijst/ en eigen waarneming

Geplaatst door Matthieu van Kaam op 05 oktober 2021