Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Plichtsgetrouw

Deze plichtsgetrouwe en dappere oom heeft het onklaar maken van de aardolie installaties te Balikpapan moeten bekopen met de dood. Hij en zijn legeronderdeel werden geboeid met prikkeldraad gefusilleerd in de branding van de zee. Zijn weduwe L.A. Hartwig- van Hoogeveen (mijn tante) is nooit meer over dit verlies heen gekomen. Op 1 oktober 1992 ontving hij postuum het mobilisatie-oorlogskruis van de minister van defensie. Voor deze weduwe en de familie is het niet te verkroppen dat hoog geplaatste officieren, voordat de inval plaats vond, ervan door gingen naar Java en vervolgens naar Australië. Deze lafaards behielden later hun baan in Nederland. Sluiten
Bron: Deze informatie heb ik uit de mond van mijn tante gehoord.

Geplaatst door Hans van Hoogeveen op 10 juli 2017

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen