Jan Willem Gerrit Hillen

Klik hier

Geboren op 04-05-1923 in Lichtenvoorde

Overleden op 11-04-1945 in Welper, Ennepe-Ruhrkreis

Onze website en de database erachter zijn recent helemaal vernieuwd.

Wij werken op dit moment hard om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zijn nog niet alle bijdrages gekoppeld aan de persoonskaarten. Mocht u nog iets missen, dat kunnen wij u ervan verzekeren dat er hard wordt gewerkt om dit te herstellen.

Ook de bestelprocedure van de bloemen is vereenvoudigd. Mocht het bestellen van een bloemlegging toch niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Jan Hillen

Jan Hillen was knecht bij boomkweker Jan Heusinkveld aan de Schievegatsdijk in Lichtenvoorde,. In het kader van de Arbeitseinsatz werd hij tewerkgesteld in de ijzergieterij Heinrichshütte in Hattingen (Dld). Door de slechte voeding daar kreeg hij tuberculose. Hoewel de ziekenzaal in een bunker was ondergebracht, werd hij tijdens een bombardement op 4 april 1945 geraakt door een bomscherf. Hij overleed op 11 april 1945 en werd begraven in Hattingen en later herbegraven op het Nederlandse ereveld in Düsseldorf. Sluiten
Bron: Oudheidkundelichtenvoorde.nl - NationaalOnderduikmuseum

Geplaatst door Ina Brethouwer op 15 september 2021

Kennisgeving van overlijden

Heden ontvingen wij de treurige tijding van het overlijden van onzen Vriend J.W.G. Hillen in den leeftijd van bijna 22 j., gestorven in Hartingen Rhur, April 1945 en begraven op het Welper Kerkhof.
Bron: www.delpher.nl (De Graafschapper van 19 mei 1945)

Geplaatst door Henk G. Westland op 28 december 2020

Nederlands Ereveld Düsseldorf

Vak/rij/nummer C 5 37

Categorieën

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen