Johannes Arie Hortensius

Overleden op 14-05-1940 in Koudekerk a/d Rijn

Rang

Militair onderdeel

Onze website en de database erachter zijn recent helemaal vernieuwd.

Wij werken op dit moment hard om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zijn nog niet alle bijdrages gekoppeld aan de persoonskaarten. Mocht u nog iets missen, dat kunnen wij u ervan verzekeren dat er hard wordt gewerkt om dit te herstellen.

Ook de bestelprocedure van de bloemen is vereenvoudigd. Mocht het bestellen van een bloemlegging toch niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Luchtwachtpost Koudekerk aan de Rijn

De Vrijwillig Korporaal J. A. Hortensius van de Luchtwachtpost Koudekerk aan de Rijn kwam op 14 Mei bij een bombardement door een aantal jachtbommenwerpers om het leven. Hij was iemand van wie iedereen hield om zijn trouwe kameraadschap.Met opgewektheid deed hij steeds nauwgezet zijn plicht, daartoe gedreven door zijn vaderlandsliefde, zijn gehechtheid aan het Koninklijk huis en wat hij voelde als zijn christenplicht.Ook hier, zoals bij velen, was er treurnis om het heengaan uit de kring van gezin en familie. Sluiten
Bron: Gedenkboek voor de vrijwillige landstormkorpsen Luchtwacht en Luchtafweerdienst 1949 C.A. De Bruin en A.C. Verschoor

Geplaatst door Korps Nationale Reserve Nationale Landstorm Commissie op 19 juni 2015