Petrus Martien Jaspers

1917 - 1940

Geboren op 18-10-1917 in Roosendaal en Nispen

Overleden op 10-05-1940 in Katwijk (NB)

Rang

Militair onderdeel

Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurt in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Bij KB nr. 9 van 6-5-1946, toegekend het Bronzen Kruis: ‘Heeft zich door moedig optreden tegenover de vijand onderscheiden in het gevecht bij Mook op 10 mei 1940 door in de rivierkazemat-zuid, met vijf anderen, gedurende 6 uren het kanon van 5 cm te bedienen onder hevig artillerievuur; is daarbij gesneuveld. Is beleidvol opgetreden bij het uitvoeren van vernielingen.’ Sluiten

Geplaatst door Henk G. Westland op 09 maart 2015

P.M. Jaspers